Klippetjeneste for ditt Coloplast stomiutstyr
Hvordan benytte seg av klippetjenesten
Vi klipper dine hudplater ved hjelp av våre presisjonsmaskiner eller for hånd, og sikrer riktig tilpasning til din stomi. Se vår steg-for-steg veiledning og send oss din mal eller dine mål.
*Klippetjenesten er kun tilgjengelig for stomiutstyr fra Coloplast
3 fordeler med vår klippetjeneste
Spar tid og krefter
Enkelt å bestille på nytt
Ofte stilte spørsmål
Hvordan tilpasses stomiutstyret riktig?
Riktig tilpasset stomiutstyr er viktig for å forebygge lekkasje og holde huden sunn. Når det gjelder tilpasningen av hudplaten, bør hullet klippes slik at det sitter tett rundt stomien din. I de fleste tilfeller bør det ikke være mer enn 1-2 mm synlig hud rundt hele stomien. Vær oppmerksom på at det kan være individuelle forskjeller og variasjoner avhengig av stomitype.
Kan jeg bruke samme stomimal for hver bestilling?
Vi vil bruke samme stomimal for alle dine fremtidige bestillinger, noe som betyr at stomiutstyret ditt vil være ferdig tilpasset og klart til bruk. Imidlertid endrer stomier og kropper seg over tid, for eksempel på grunn av vektendringer eller brokk, noe som kan påvirke tilpasningen på stomiutstyret ditt. Vi anbefaler at du sjekker størrelsen på stomien din minst hver tredje måned, spesielt hvis du har brokk. Du kan sende oss en ny stomimal eller nye mål når som helst.
Merk: Du kan først benytte deg av vår klippetjeneste tidligst 3 måneder etter din stomioperasjon.
Gjelder klippetjenesten for alle stomiposene dere leverer?
Nei, klippetjenesten tilbys kun for Coloplast-produkter.
Jeg er usikker på hva som er riktig tilpasning for meg. Kan dere hjelpe meg?
Vi er her for å hjelpe. Hvis du er usikker på om hudplaten din har riktig tilpasning, eller hvis du opplever lekkasje eller sår hud, kontakt oss på assistanse@coloplast.com eller ring 22 57 50 20.